رویای جسورانه رئال: هرگز دیده نشده در تاریخ فوتبال

رئیس بزرگ یک بار دیگر توانست به دنیا نشان دهد که رئال، تنها تیمی است که توانایی گرد هم آوردن فوق ستاره‌های منحصر به‌فرد دنیای فوتبال را دارد. برای ادامه مطلب با اخبار رئال مادرید همراه باشید.

رویای جسورانه رئال: هرگز دیده نشده در تاریخ فوتبال

رئال مادرید معروف کهکشانی (شماره یک) توسط فلورنتینو پرز، استعدادهای بی‌شمار فوتبال جهان (لوئیس فیگو، رونالدو، زیدان، رائول گونزالس، روبرتو کارلوس، فرناندو هیرو و دیوید بکام و دیگران) را گرد هم آورد. پرز باشگاه را به ابعادی برد که قبلاً دیده نشده بود. مرحله‌ای تاریخی برای رئال مادرید که با شانس همراه نبود و نتوانست عناوین قهرمانی پرشماری کسب کند، اما رئیس بزرگ توانست به دنیا نشان دهد که رئال، تنها تیمی است که توانایی مالی برای گرد هم آوردن فوق ستاره‌های منحصر به‌فرد را دارد.

کهکشانی‌ها قبل و بعدی را در فوتبال مدرن مشخص کرد. تیم ایجاد شده توسط رئال، از تمام پتانسیل‌های “برند رئال مادرید” در بازارهای بین‌المللی استفاده کرد.

پرز چندی پیش اعتراف کرد: «شما همیشه باید بهترین‌ها را در زمین بازی و همچنین خارج از زمین داشته باشید.» و یک عبارت ویرانگر وجود دارد که کاملاً با رویای جسورانه فلورنتینو پرز مطابقت دارد: «مردی با ایده‌های جدید، دیوانه‌ای است که تا زمانی که ایده‌هایش نتیجه دهند، عقب نمی‌نشیند.»

رئال با پرز یک مدل ورزشی، اما همچنین اقتصادی و بازاریابی شده است که توسط رقبای خود مورد تمجید (و البته انتقاد) قرار می‌گیرد و در نهایت پرز رئال را به نمونه‌ای تبدیل کرد که چگونه فوتبال باید خود را دوباره اختراع کند.

🔵صنعت فوتبال عوض شد

کهکشانی‌های شماره یک و جاه‌طلب‌ترین تیمی که تا به حال وجود داشته، یک هدف مشخص داشت: تبدیل فوتبال به یک صنعت چند میلیون دلاری، اما همچنین فضایی که در آن زرق و برق و افراد مشهور به هم نزدیک شوند، با این حال، در زمین چمن همه چیز آنطور که انتظار می‌رفت پیش نرفت. شکست‌های غیرمنتظره‌ای مانند شکست در فینال کوپا دل ری مقابل دپور (“صد سالگی باشگاه”)، با نمایش‌های ناامیده کننده در لیگ قهرمانان بزرگتر شد. بدون فراموشی شعار معروف “زیدان‌ها و پاوون‌ها” که ترکیب تیم را تعریف می‌کرد. تیمی با ستاره‌های بزرگ مانند بکام یا زیدان با جوانان آکادمی که تعادل لازم را نداشت.

تحت یک سیاست داخلی که به موفقیت مالی مبنی بر بهره‌برداری از یک باشگاه با پتانسیل بازاریابی بالا در سراسر جهان، به ویژه در آسیا تبدیل شد، عملکرد ورزشی در سال‌های پایانی مقطع اول پرز اسف‌بار بود و در فصل 2005/06 به پایان رسید.

18 سال بعد، بازهم با پرز، اوضاع کاملا متفاوت است. رئال از خوشحالی در آسمان‌هاست و تیم از نظر مالی و ورزشی شماره یک دنیا محسوب می‌شود. رئال به‌زودی در شیکاگو، شهری که با مایکل جردن شهره جهانی است، در طول تور ایالات متحده با سه مسابقه سطح بالا برابر میلان، بارسلونا و چلسی به میدان خواهند رفت.

🔵یک رویای جسورانه

فلورنتینو پرز می‌گوید: «همه می‌دانند که من برای جذب بهترین بازیکنان جهان کار می‌کنم.»

و او توانسته است 3 بازیکن از 4 بازیکن ارزشمند روی زمین را گرد هم آورد: کیلیان امباپه، وینیسیوس و بلینگام. دوران کهکشانی شماره 2 که دیگر بازیکنان در کلاس جهانی مانند تیبو کورتوا، مودریچ، رودیگر، شوآومنی، کارواخال، میلیتائو، والورده یا رودریگو را نیز در خود دارد، به یک صورت فلکی کامل از ستارگان شبیه است.

24 سال بعد و شبیه به دوره کهکشانی‌های شماره یک، پرز در رویای جسورانه دیگری به سر می‌برد. درست است که تیم تحت رهبری کریستیانو رونالدو می‌تواند به عنوان نسخه دوم کهکشانی‌ها به حساب بیاید، اما واقعیت این است که باشگاه رئال مادرید هرگز تا این حد به جمع کردن برخی از ارزشمندترین بازیکنان جهان فوتبال در یک تیم نزدیک نشده بود: بلینگام، امباپه و وینیسیوس همگی با ارزش 180 میلیون یورویی که فقط ارلینگ هالند را کم دارد. پس از این‌ها والورده (120 میلیون یورو)، رودریگو (110 میلیون یورو)، کاماوینگا (100 میلیون یورو) و شوآمنی (100 میلیون یورو) در لیست ظاهر می‌شوند.

تیمی که همه چیز دارد و همین حالا نیز ابرقدت فوتبال اروپاست. کهکشانی‌ها شماره 2 نسخه‌ای متفاوت و بهینه شده نسبت به کهکشانی‌های شماره یک است و رویای جسورانه پرز، این بار به هدف نزدیک‌تر به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *