درس استادانه کارلتو: وای از روزی که عصبانی شوم!

کارلو آنچلوتی خودش را مربی آرامی می‌داند و این یکی از رازهای موفقیتش است، ولی اعتراف کرد که برخی مواقع دیوانه‌وار عصبانی می‌شود. برای ادامه مطلب با اخبار رئال مادرید همراه باشید.

درس استادانه کارلتو: وای از روزی که عصبانی شوم!

کارلو آنچلوتی در رویداد “Mexico Siglo XXI” بنیاد تلمکس، متعلق به کارلوس اسلیم، شرکت کرد و در آن به مرور حرفه مربیگری خود پرداخت و از شرایط فعلی رئال حرف زد.

کارلتو در مورد شروع به عنوان مربی: «من راستش به مربی شدن فکر نمی‌کردم. یک روز در میلان، آریگو ساکی به من گفت، روزی که بازی را متوقف کنی، دوست دارم دستیار من باشی. او یک نابغه فوتبال بود و برای من شرایط را تغییر داد. او معلم بزرگی بود و مثلا اریکسون به من چیزهای زیادی یاد داد. چیزی که برای شروع بسیار مهم است. مهم دانش مربیگری است. وقتی شروع می‌کنید تجربه‌ای ندارید و شما نمی‌توانید آن را بخرید. این با زمان می‌آید، اما دانش و غریزه مربیگری اینطور نیست. اشتیاق و کنجکاوی هم مهم است چون همیشه چیزی وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید.»

آنچلوتی در مورد ترکیب کردن و هماهنگی بازیکنان بزرگی مانند امباپه، رودریگو و وینیسیوس، گفت: «رئال مادرید خواسته‌های بسیار بالایی دارد، زیرا بزرگترین باشگاه جهان است. رئال همیشه بزرگترین بازیکنان را دارد. شما باید بتوانید کیفیت آنها را در خدمت باشگاه قرار دهید، این کاری است که ما هر سال سعی می‌کنیم انجام دهیم. بازیکنان جدید ما کیلیان و اندریک در حال وفق پذیری بسیار خوب با تیم هستند و ما بسیار خوشحالیم.»

کارلو آنچلوتی در مورد اهداف فصل رئال گفت: «ما فصل فوق‌العاده‌ای در تمامی رقابت‌ها خواهیم داشت، اما وظیفه ما این است که مثل همیشه در مسابقات با حداکثر اشتیاق شرکت کنیم، این باشگاه هرگز تسلیم نمی‌شود و تا آخر می‌جنگد، این کاری است که باید انجام دهید وقتی پیراهن رئال مادرید را می‌پوشید.»

کارلتو در مورد آینده و نیز سبک مربیگری‌اش گفت: «من الان خودم را برای مدت طولانی در حال مربیگری می‌بینم. تا زمانی که عطشی که برای فوتبال دارم تمام شود، ادامه خواهم داد. من مربی آرامی هستم؟ اسب دو راه برای پریدن دارد، با شلاق یا با هویج. با هر دو روش می‌پرد و شما باید انتخاب کنید. اگر با شلاق او را بزنی، بعداً می‌تواند تو را پشت سر بگذارد، اگر به او هویج بدهی، به تو کمک می‌کند. من به ندرت عصبانی می‌شوم ولی روزی که عصبانی شوم، مثل دیوانه‌ها رفتار می‌کنم.»

آنچلوتی ادامه داد: «من به عنوان مربی هر روز با مشکلاتی روبرو می‌شوم و این یک کار با قدرت و مسئولیت بالاست. من می‌توانم انتخاب کنم که چه ساعتی تیم را تمرین بدهم، چه ترکیبی را انتخاب کنم، اما در نهایت رابطه بین مربی و بازیکن بسیار مهم است. من گاهی اوقات از بازیکنان می‌پرسم “تو چه کسی هستی؟” و آنها به من می‌گویند “من یک بازیکن هستم” و من به آنها می‌گویم “نه، تو انسانی هستی که فوتبال بازی می‌کنی”. من سعی می‌کنم در سطح شخصی و همچنین حرفه‌ای با بازیکنان رابطه دوستانه داشته باشم، زیرا از این طریق می‌توانید عملکرد بهتری را از یک حرفه‌ای بگیرید.

این البته آسان نیست، زیرا بازیکن همیشه می‌خواهد بازی کند. ولی فوتبال یک بازی 11 برابر 11 است. انتخاب ترکیب اصلی پیچیده‌ترین چیز است. اما اگر موفق شوید، یک رابطه شخصی خوب با بازیکنان داشته باشید، این به شما کمک می‌کند بهتر کار کنید.»

مربی ایتالیایی رئال از کریستیانو رونالدو هم تمجید کرد: «او یک حرفه‌ای بزرگ بوده و به این راه ادامه می‌دهد. یکی از بهترین‌های تمام دوران. یک اسطوره، یک حرفه‌ای بزرگ و یک نمونه. او یک شاگرد فوق العاده بوده که بقیه بازیکنان از او بسیار قدردانی می‌کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *