گل آردا گولر

اخبار رئال مادرید :آردا گولر (تلفظ ترکی استانبولی: [aɾˈda ˈɟylæɾ] (دربارهٔ این پرونده شنیدن؛ زادهٔ 25 فوریهٔ 2005 ) بازیکن فوتبال اهل ترکیه است که در پست هافبک هجومی برای باشگاه فوتبال رئال مادرید در لا لیگا و تیم ملی فوتبال ترکیه بازی می‌کند. برای ادامه مطلب با اخبار رئال مادرید همراه باشید.

گل آردا گولر

گولر یک هافبک چپ پا است و در درجه اول در پست ده بازی می کند. به گفته یوفا، مهارت های دریبل زدن و پاس دادن او از نقاط قوت اوست که به همین دلیل به او لقب «مسی ترک» داده شد. به گفته یکی از نویسندگان Spox.com، دیگر نقاط قوت گولر این است که می تواند در چندین موقعیت تهاجمی مختلف بازی کند – هم در هافبک هجومی و هم به عنوان وینگر، هم در جناح راست و چپ و هم به عنوان یک مهاجم نیمه مهاجم.

در موقعیت‌های تهاجمی، او با “کنترل دقیق توپ” و تکنیک بازیگوش و حیله‌گر خود باعث ناآرامی در بین حریفان می‌شود. از جمله، او آنها را دریبل می زند و می تواند موقعیت های گلزنی برای هم تیمی ها ایجاد کند. گولر در سال 2005 در شهر آلتینداغ در شهرداری آناتولی مرکزی آنکارا به دنیا آمد.

در سال دوم دبستان، معلم ورزش او استعداد فوتبالی او را کشف کرد و به خانواده گولر توصیه کرد که او را در آکادمی جوانان باشگاه فوتبال Gençlerbirliği آنکارا ثبت نام کنند و از او حمایت کنند. در آنجا او فوتبال باشگاهی را در بخش جوانان Gençlerbirliği در دوران کودکی خود در سال 2014 شروع کرد.در یک تورنمنت جوانان زیر 14 سال او توسط بخش جوانان فنرباغچه استانبول کشف شد و در فوریه 2019 به تیم جوانان فنرباغچه رفت. او در چندین تیم جوانان فنرباغچه استفاده شد.

در ژانویه 2021، در سن 15 سالگی، او اولین قرارداد حرفه ای فوتبال خود را تا پایان می 2023 دریافت کرد.پس از امضای قرارداد حرفه‌ای، او در ابتدا به تیم جوانان زیر 19 سال فنرباغچه ارتقا یافت و در مسابقات قهرمانی سوپر لیگ ترکیه زیر 19 سال مورد استفاده قرار گرفت. او 22 بازی در لیگ زیر 19 سال انجام داد که ده گل و هفت پاس گل به ثمر رساند.

علاوه بر این، در جولای 2021، پاس گل ها و گل های او به مقام سوم مسابقات قهرمانی زیر 19 سال در پلی آف کمک کرد. در آگوست 2021 او در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی فوتبال ملادن راملیاک در کرواسی با تیم فنرباغچه زیر 19 سال شرکت کرد و علیرغم حضور در مسابقات تیمی، گولر با ارزش ترین بازیکن در مسابقات جوانان زیر 19 سال انتخاب شد در سن 16 سالگی. 

در فصل حرفه ای سوپر لیگ 2020/21، گولر برای اولین بار در می 2021 در سن 16 سالگی در تیم روز مسابقه حضور داشت،  اگرچه از او استفاده نشد. تحت سرمربی جدید ویتور پریرا، او اولین بازی حرفه ای خود را در فصل بعد در آگوست 2021 انجام داد و به عنوان جانشین بازیکن مصدوم فیلیپ نواک در بازی اول پلی آف مقدماتی لیگ اروپا یوفا وارد زمین شد. در همان هفته تقویمی، گولر اولین بازی خود را در سوپر لیگ به عنوان بازیکن تعویضی در بازی بعدی رقابتی انجام داد و با کمک او، به برتری موقت 1-0 کمک کرد، که با پیروزی 2-0 به پایان رسید.

در مارس 2022، گولر اولین گل حرفه ای خود را در بازی لیگ مقابل آلانیا اسپور به ثمر رساند و او را با 17 سال و 16 روز به جوان ترین گلزن تاریخ سوپر لیگ فنرباغچه تبدیل کرد. بعداً در ماه مارس، او یک تمدید زودهنگام قرارداد تا سال 2025 دریافت کرد. این شامل بند خروج 17.5 میلیون یورویی بود. همانطور که فصل پیشرفت کرد، او همچنین با گل های اضافی خود به نایب قهرمانی باشگاهش در ترکیه در سال 2021/22 کمک کرد،  و همچنین در این فصل به 5 ارائه دهنده گل برتر در تیم حرفه ای رسید. علاوه بر این، در پایان فصل 2021/22 او جوانترین گلزن فصل سوپر لیگ بود.

بین اکتبر 2021 و مارس 2022، گولر با 6 بازی بین المللی زیر 17 سال و چهار گل، در جواز موفقیت آمیز نوجوانان زیر 17 سال ترکیه برای مسابقات قهرمانی اروپا زیر 17 سال 2022 شرکت کرد،  که در پایان دوره مقدماتی به کاپیتان تیم ارتقا یافت. گولر بخشی از تیم موقت تورنمنت نهایی برای مسابقات قهرمانی زیر 17 سال اروپا 2022 بود و به دلیل مصدومیت از تیم خارج شد زیرا آماده سازی مسابقات در می 2022 ادامه یافت، به این معنی که او شرکت در مسابقات نهایی را از دست داد.

پس از بازی های اولیه خود در سوپر لیگ در فصل 2022/23، گولر برای اولین بار در سپتامبر 2022 در سن 17 سالگی برای تیم ملی زیر 21 سال ترکیه دعوت شد، که هنوز در آنجا بازی نکرده است.

در نوامبر 2022، پس از بازی های بین المللی خود در لیگ اروپا، برای اولین بار برای بازی های دوستانه بین المللی بزرگسالان به تیم ملی بزرگسالان ترکیه دعوت شد.

در همان ماه، گولر اولین بازی خود را برای تیم ملی بزرگسالان به عنوان بازیکن تعویضی در دومین بازی دوستانه بین المللی بزرگسالان انجام داد. سال بعد، در ژوئن، در روز چهارم مسابقات مقدماتی قهرمانی اروپا 2024 مقابل ولز، او اولین گل بین‌المللی بزرگسالان خود را در سن 18 سال و 114 روز به ثمر رساند و گولر را به جوان‌ترین گلزن رقابتی تیم ملی بزرگسالان ترکیه تبدیل کرد. او اولین گل را به عنوان بازیکن جوکر با یک شوت خارج از محوطه جریمه حریف به ثمر رساند.

با توجه به مجله ورزشی کیکر، این یک گل «ارزش دیدن» بود و به گفته وب سایت یوفا این یک «گل رویایی» بود، همچنین یکی از مدعیان «گل روز مسابقه» در مسابقات مقدماتی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *