آلفونسو دیویس رئال مادرید

اخبار رئال مادرید : الونسو دیویس (انگلیسی: Alphonso Davies ؛ زاده 2 نوامبر 2000) بازیکن فوتبال کانادایی-غنایی است که در پست وینگر و دفاع در بایرن مونیخ و دفاع می کند. تیم ملی کانادابازی می کند. دیویز در ژانویه 2019 با قراردادی تا سال 2023 به قیمت 10 میلیون دلار از ونکوور وایتکپس به بایرن‌های مونیخ پیوست. برای ادامه مطلب با اخبار رئال مادرید همراه باشید.

آلفونسو دیویس رئال مادرید

در ژوئن 2017 او جوانترین بازیکنی بود که در تیم ملی مردان کانادا حضور پیدا کرد.(تقریباً 16 سال و 7 ماه) او با به ثمر رساندن دو گل در رقابت های جام طلایی کونکاکاف 2017 در مقابل گویان فرانسه جوانترین بازیکنی شد که برای کانادا گل میزند، جوانترین بازیکنی که در این رقابت ها گل میزند و اولین بازیکن متولد دهه 2000 که در یک مسابقه در سطح بین‌المللی گلزنی میکند. او همچنین اولین قهرمان کانادایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.

دیویز 2 نوامبر 2000، در بودوبورام که یک کمپ پناهندگان در منطقه در غنا به دنیا آمد. پدر و مادر لیبریایی او پس از فرار از میهن خود در جنگ دوم لیبریا که بیش از 450000 نفر را آواره ساخت در این منطقه زندگی کردند. وقتی دیویز 5 سال داشت خانواده او به ادمونتون در کانادا نقل مکان کردند. در 6 ژوئن 2017، وی به طور رسمی تابعیت کانادا را دریافت کرد.

دیویز با قراردادی کوتاه مدت برای مسابقات قهرمانی کانادا برای این تیم به میدان رفت و اولین بازی اش را در 1 ژوئن 2016 مقابل اتاوا فُری انجام داد.

در 15 ژوئیه او با ونکوور وایتکپس قراردادی تا سال 2018 بست که گزینه هایی برای تمدید تا 2019 و 2020 هم داشت. در زمان ثبت قرارداد او جوانترین بازیکن فعال در MLS و سومین بازیکن جوانی شد که با یک تیم در MLS قرارداد میبندد. او در 16 ژوئیه 2016 اولین بازی خود را برای این در MLS انجام داد و دومین بازیکن جوانی شد که در این لیگ بازی کرده است. او اولین گل خود را برای تیم اول ونکوور در سپتامبر 2016 در لیگ قهرمانان کونکاکاف 2016 -17 به ثمر رساند. دیویز در طول فصل هشت بازی در MLS ، چهار بازی در مسابقات قهرمانی کانادا و سه بازی در لیگ قهرمانان کونکاکاف انجام داد.

بعد از نمایش های درخشان او در MLS ، باشگاه های مطرح اروپایی از جمله چلسی، لیورپول و منچستریونایتد به دنبال خرید او بودند و همچنین او در لیست 60 استعداد برتر سال 2017 قرار گرفت. او در 29 ژوئن 2018 در لیست بازیکنان مسابقه ستارگان ام‌ال اس 2018 که با یوونتوس بازی داشتند قرار گرفت. دیویز در این فصل جایزه بهترین بازیکن و بهترین گل ونکوور وایتکپس را دریافت کرد. او در آخرین بازی خود برای این تیم هر دو گل تیمش را در بازی مقابل پورتلند تیمبرز که نتیجه آن 2-1 به سود ونکوور وایتکپس شد را به ثمر رساند.

در 25 ژوئیه 2018 ، ونکوور وایتکپس اعلام کرد که با انتقال دیویس به بایرن مونیخ موافقت کرده است. هزینه انتقال او مجموعاً 22 میلیون دلار شد و رکورد گرانترین انتقال لیگ MLS را شکست. این رکورد بعد از آن توسط انتقال میگل آلبیرون به نیوکاسل یونایتد که هزینه آن مجموعاً 27 میلیون دلار شد شکسته شد.

دیویز اولین بازی خود را در بوندسلیگا در تاریخ 27 ژانویه 2019 در مقابل اشتوتگارت که نتیجه آن 3-1 به سود بایرن شد انجام داد. دیویز در این مسابقه در دقایق پایانی به جای کینگزلی کومان به بازی آمد. او در 17 مارس اولین گل خود در جریان برد 6-0 مقابل ماینتس به ثمر رساند. او تبدیل به اولین بازیکن کانادایی شد که برای بایرن مونیخ گل میزند. او در 18 مه 2019 با این تیم قهرمان بوندسلیگا شد. یک هفته بعد ، بایرن مونیخ در با برد 3-0 در مقابل لایپزیش در فینال ، قهرمان جام حذفی شد. دیویز در آن مسابقه در لیست بازیکنان حضور نداشت.

او اولین بازی بوندسلیگایی که در آن بازیکن ثابت بود را در فصل 2019 /20 و در مقابل یونیون برلین انجام داد. او اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در بازی با المپیاکوس ثبت کرد. مصدومیت نیکلاس سوله و لوکاس هرناندز باعث شد تا آلابا در مرکز بازی کند و دیویز به جای او در پست دفاع چپ بازی کند. بازی های درخشان او مورد ستایش بسیاری قرار گرفت و بسیاری از او به عنوان یکی از بهترین مدافعان چپ دنیا یاد میکنند.

او در پایان فصل با به ثبت سه گل و ده پاس گل کارنامه فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشت. در 25 فوریه 2020، او در بازی مقابل چلسی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2019/20یک پاس گل به لواندوفسکی داد. عملکرد او در طول بازی مورد تحسین بسیاری از رسانه ها قرار گرفت. در آوریل 2020، بایرن مونیخ و دیویز با تمدید قرارداد تا سال 2025 به توافق رسیدند و دو سال به قرارداد قبلی اضافه کردند.

دیویس در بازی مقابل چلسی موفق شد رکورد سریع ترین فوتبالیست تاریخ را بشکند او در آن بازی توانست با میانگین سرعت 35/31 کیلومتر بر ساعت توانست در جدول سریع ترین فوتبالیست های جهان بالای آداما ترائوره با 35/23 کیلومتر بر ساعت قرار بگیرد. در پایان فصل 20-2019 او موفق به کسب 5 عنوان متفاوت شد و از جانب فیفا در تیم منتخب سال قرار گرفت.

در آغاز فصل 21-2020 او دچار مصدومیت شد ولی طولی نکشید که توانست مجدداً به ترکیب تیم بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *